Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Migające światła 1.4TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Migające światła 1.4TSI

    kurcze rozebrałem to ale ślimak ten co jest poruszany za pomocą silniczka jest wytarty i przeskakuje po nim

  • #2
    Migające światła 1.4TSI

    Witam wszystkich,

    niedawno zauważyłem u siebie dziwny objaw - mianowicie, gdy silnik jest nagrzany i obroty spadną do około 600-650rpm przy wciśnięciu gazu i puszczeniu widać mignięcie świateł mijania, lampki w środku i innych żarówek. Problem szczególnie widoczny w nocy przy manewrowaniu na niskich obrotach lub na postoju jak się wciśnie mocno i puści gaz. Jak obroty jałowe są wyżej to napięcie jest stabilne.

    Czy inni użytkownicy CAXA zauważyli u siebie podobny objaw?

    Komentarz


    • #3
      Podane przez Ciebie obroty są niskie, ale może tak musi być . Miganie może być spowodowane spadkiem napięcia, czyli alternator lub regulator napięcia byłby do sprawdznia.
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz


      • #4
        No właśnie tylko czasami auto schodzi do tak niskich obrotów i wtedy widać to miganie.

        Może któryś z właścicieli 1.4TSI mógłby się wypowiedzieć?

        Komentarz


        • #5
          Ja po rozgrzaniu mam 650-700 obr. czyli 95%czasu. Migania nigdy nie zauważyłem.

          Komentarz


          • #6
            Ja tez mam takie niskie obroty i po depnieciu gazu widac jakby skok napiecia. Wg mnie TTTM
            Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
            www.nawmar.pl

            Komentarz


            • #7
              Ceed1, ale pytanie jest o niższe obroty, tak około 600.

              Najłatwiej to sprawdzić, jak silnik jest rozgrzany (i obniża obroty jałowe do 600-650rpm). Zapalcie lampkę na podsufitce (albo otwórzcie drzwi) i depnijcie gaz - wtedy najlepiej widać.

              Komentarz


              • #8
                ZM. 1,4 TSI na dobrą sprawę obroty ma na rozgrzanym silniku 620-700. Niżej nigdy nie widziałem a ponieważ każdy 1,4 TSI jest "taki sam" obroty nie mogą sie różnić o więcej niż 20-30. Są to bardzo nowoczesne silniki i powtarzalność parametrów jest w zasadzie taka sama. Pytanie było o obroty 600-650. 600 naprawdę nigdy u siebie nawet po długiej trasie na południu Europy nie widziałem.

                Komentarz


                • #9
                  A jak mierzycie z taką dokładnością te obroty????
                  To coś co macie przed oczami to wskaźnik a nie miernik, każdy patrzy z innego konta (błąd paralaksy) itp. Stwierdzenie że u jednego jest 620 a drugiego 650 hmm.

                  Co do tematu. U mnie też ów objaw występuje, dodatkowo poczytaj o gasnących zegarach.
                  Jak ktoś nie zwraca na to uwagi to nie zauważy problemu.

                  Octavia II FL 2009 1,4TSI

                  Komentarz


                  • #10
                    Ceed1, leadman, dlatego określam przedział, a nie dokładne obroty...

                    Komentarz


                    • #11
                      No przedział to ok.
                      Tak na marginesie to mnie się też zdaje że obroty po rozgrzaniu silnika są ciut za niskie i stąd to przygasanie świateł. Spróbuj dodawać gazu bardzo powoli i wtedy nic się nie będzie działo.

                      Octavia II FL 2009 1,4TSI

                      Komentarz


                      • #12
                        leadman, problem nie jest w żaden sposób uciążliwy.

                        Chciałem się tylko dowiedzieć, czy to normalne zachowanie, czy objaw jakieś awarii (regulatora alternatora czy czegoś innego).

                        Obiło mi się o uszy, że alternator osiąga pełną sprawność powyżej jakiś tam obrotów, i stąd, jeśli obroty spadną poniżej taj wartości, może być taki efekt...

                        Komentarz


                        • #13
                          No mnie też to nie przeszkadza. U mnie za to jak z wolnych obrotów dodam gwałtownie gazu do oporu to czasem gasną zegary. I prawdopodobnie ma to związek ze zbyt wysokim chwilowym napięciem.

                          Octavia II FL 2009 1,4TSI

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez leadman
                            U mnie za to jak z wolnych obrotów dodam gwałtownie gazu do oporu to czasem gasną zegary.
                            :shock:
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz


                            • #15
                              Po kiego na wolnych obrotach wciskać gaz do dechy a później się zastanawiać czy wszystko w porządku? Bez sensu.

                              Komentarz


                              • #16
                                Ceed1, ja miganie zauważyłem podczas parkowania w ciemnym garażu. Przy jeździe na półsprzęgle...

                                Ogólnie lepiej by było, żeby obroty nie spadały niżej jak 700-800rpm. Wtedy można by wygodnie używać półsprzęgła, a tak trzeba dodatkowo gaz wciskać.

                                Pewnie kolejne proekologiczne rozwiązanie...

                                Komentarz


                                • #17
                                  jak samochód się często psuje to jest to proekologiczna konstrukcja - nie spala paliwa nie zanieczyszcza nie zużywa opon itd.
                                  kasper64

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Ceed1
                                    Po kiego na wolnych obrotach wciskać gaz do dechy a później się zastanawiać czy wszystko w porządku? Bez sensu.
                                    Jak chcesz ruszyć energicznie to też gaz wciskasz "energicznie", i kilka razy zauważyłem że zegary się wyłączyły na ułamek sekundy.
                                    A wszystko się zaczęło od mignięcia świateł przy dodawaniu gazu, potem testy i próby w garażu i wyszedł temat zegarów itd...
                                    Mnie to nie przeszkadza, ASO nie ma pojęcia o co kaman i tematu nie ciągnę dalej, no chyba że zegary całkiem zdechną .

                                    Poza tym kiedyś ASO FSO mojemu ojcu zasugerowało żeby nie jeździł za często na 2-gim biegu to mu się nie będzie blokował .....

                                    A tu mój film z tymi zegarami:

                                    [youtube] [/youtube]

                                    Octavia II FL 2009 1,4TSI

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      leadman,
                                      Regulator napięcia Ci sprawdzali?
                                      Mierzyłeś wartości napięcia przed, podczas i po akcji z zegarami?
                                      Pozdrawiam.
                                      Michał

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Cały myk polega na tym, że to usterka sporadyczna i ciężko cokolwiek pomierzyć.
                                        Zwykły miernik pokazuje wartości prawidłowe na aku, jeden kolega z forum ma ten sam objaw i mierzył napięcia VAGiem i w chwili resetu zegarów zasilanie samych zegarów ponad 16V. Reszta napięć ok. Pytanie skąd na zegarach napięcie większe niż cała reszta.

                                        Octavia II FL 2009 1,4TSI

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          To ja jestem owym kolegą :wink: . Napięcie na zacisku 30 w zegarch, w trakcie przegazówki, zapisane oscyloskopem w VCDSie skacze w piku do 16,8V !!!, wtedy właśnie moim zdaniem działa jakieś zabezpieczenie (ceramiczny bezpiecznik ??). Nie jestem elektronikiem, ale Kowal2002 twierdzi, że w zegarach mogą być przetwornice DC/DC które mogą podbijać napięcie. U mnie problem pojawił się przez dwa dni, zaraz na przełomie zimy i wiosny (duże skoki dobowe temperatury). Zakładam, że mam jakiś zimny lut w zegarach, nie walczę z tym, gdyż poza tymi dwoma przypadkami, nie powtórzył się więcej.
                                          Pozdrawiam,
                                          Andys

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            No właśnie nie pamiętałem nicka Najgorsze jest to, że nie rejestrują się żadne błędy przy tym, u mnie dodatkowo razem z zegarami gaśnie climatronic i podświetlenie włączników szyb.

                                            Octavia II FL 2009 1,4TSI

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez leadman
                                              No właśnie nie pamiętałem nicka Najgorsze jest to, że nie rejestrują się żadne błędy przy tym, u mnie dodatkowo razem z zegarami gaśnie climatronic i podświetlenie włączników szyb.
                                              U mnie zapisywał się błąd w zegarach o przekroczonym napięciu.
                                              Pozdrawiam,
                                              Andys

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Występuje wam objaw również pod dużym obciążeniem gdy macie wszystko co elektryczne po włączane?
                                                Wygląda jakby regulator napięcia, ale z tego co rozumiem napięcie ładowania jest w porządku?
                                                Pozdrawiam.
                                                Michał

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez abcde
                                                  Występuje wam objaw również pod dużym obciążeniem gdy macie wszystko co elektryczne po włączane?
                                                  Wygląda jakby regulator napięcia, ale z tego co rozumiem napięcie ładowania jest w porządku?
                                                  Kolego, objaw nie występował u mnie pod obciążeniem. Jednak, zarówno mierzenie napięcia na zaciskach akumulatora wskazywało normalne napięcie ładowania, jak i żaden z pozostałych modułów nie zgłaszał za wysokiego napięcia - poza zegarami. Problem ewidentnie w zegarach.
                                                  Pozdrawiam,
                                                  Andys

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X