kurcze rozebrałem to ale ślimak ten co jest poruszany za pomocą silniczka jest wytarty i przeskakuje po nim
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Migające światła 1.4TSI
Zwiń
X
-
Migające światła 1.4TSI
Witam wszystkich,
niedawno zauważyłem u siebie dziwny objaw - mianowicie, gdy silnik jest nagrzany i obroty spadną do około 600-650rpm przy wciśnięciu gazu i puszczeniu widać mignięcie świateł mijania, lampki w środku i innych żarówek. Problem szczególnie widoczny w nocy przy manewrowaniu na niskich obrotach lub na postoju jak się wciśnie mocno i puści gaz. Jak obroty jałowe są wyżej to napięcie jest stabilne.
Czy inni użytkownicy CAXA zauważyli u siebie podobny objaw?
-
Ja tez mam takie niskie obroty i po depnieciu gazu widac jakby skok napiecia. Wg mnie TTTMBudowa domów energooszczędnych, szkieletowych
www.nawmar.pl
Komentarz
-
ZM. 1,4 TSI na dobrą sprawę obroty ma na rozgrzanym silniku 620-700. Niżej nigdy nie widziałem a ponieważ każdy 1,4 TSI jest "taki sam" obroty nie mogą sie różnić o więcej niż 20-30. Są to bardzo nowoczesne silniki i powtarzalność parametrów jest w zasadzie taka sama. Pytanie było o obroty 600-650. 600 naprawdę nigdy u siebie nawet po długiej trasie na południu Europy nie widziałem.
Komentarz
-
A jak mierzycie z taką dokładnością te obroty????
To coś co macie przed oczami to wskaźnik a nie miernik, każdy patrzy z innego konta (błąd paralaksy) itp. Stwierdzenie że u jednego jest 620 a drugiego 650 hmm.
Co do tematu. U mnie też ów objaw występuje, dodatkowo poczytaj o gasnących zegarach.
Jak ktoś nie zwraca na to uwagi to nie zauważy problemu.
Komentarz
-
leadman, problem nie jest w żaden sposób uciążliwy.
Chciałem się tylko dowiedzieć, czy to normalne zachowanie, czy objaw jakieś awarii (regulatora alternatora czy czegoś innego).
Obiło mi się o uszy, że alternator osiąga pełną sprawność powyżej jakiś tam obrotów, i stąd, jeśli obroty spadną poniżej taj wartości, może być taki efekt...
Komentarz
-
Ceed1, ja miganie zauważyłem podczas parkowania w ciemnym garażu. Przy jeździe na półsprzęgle...
Ogólnie lepiej by było, żeby obroty nie spadały niżej jak 700-800rpm. Wtedy można by wygodnie używać półsprzęgła, a tak trzeba dodatkowo gaz wciskać.
Pewnie kolejne proekologiczne rozwiązanie...
Komentarz
-
Zamieszczone przez Ceed1Po kiego na wolnych obrotach wciskać gaz do dechy a później się zastanawiać czy wszystko w porządku? Bez sensu.
A wszystko się zaczęło od mignięcia świateł przy dodawaniu gazu, potem testy i próby w garażu i wyszedł temat zegarów itd...
Mnie to nie przeszkadza, ASO nie ma pojęcia o co kaman i tematu nie ciągnę dalej, no chyba że zegary całkiem zdechną .
Poza tym kiedyś ASO FSO mojemu ojcu zasugerowało żeby nie jeździł za często na 2-gim biegu to mu się nie będzie blokował .....
A tu mój film z tymi zegarami:
[youtube] [/youtube]
Komentarz
-
Cały myk polega na tym, że to usterka sporadyczna i ciężko cokolwiek pomierzyć.
Zwykły miernik pokazuje wartości prawidłowe na aku, jeden kolega z forum ma ten sam objaw i mierzył napięcia VAGiem i w chwili resetu zegarów zasilanie samych zegarów ponad 16V. Reszta napięć ok. Pytanie skąd na zegarach napięcie większe niż cała reszta.
Komentarz
-
To ja jestem owym kolegą :wink: . Napięcie na zacisku 30 w zegarch, w trakcie przegazówki, zapisane oscyloskopem w VCDSie skacze w piku do 16,8V !!!, wtedy właśnie moim zdaniem działa jakieś zabezpieczenie (ceramiczny bezpiecznik ??). Nie jestem elektronikiem, ale Kowal2002 twierdzi, że w zegarach mogą być przetwornice DC/DC które mogą podbijać napięcie. U mnie problem pojawił się przez dwa dni, zaraz na przełomie zimy i wiosny (duże skoki dobowe temperatury). Zakładam, że mam jakiś zimny lut w zegarach, nie walczę z tym, gdyż poza tymi dwoma przypadkami, nie powtórzył się więcej.
Komentarz
-
Zamieszczone przez abcdeWystępuje wam objaw również pod dużym obciążeniem gdy macie wszystko co elektryczne po włączane?
Wygląda jakby regulator napięcia, ale z tego co rozumiem napięcie ładowania jest w porządku?
Komentarz
Komentarz